Helg i Stockholm med Melodifestivalsfinal & besök i Vällingby 9-10 mars 2013

Vi lyckades alltså vinna andrapris och två biljetter inkl. boende och förfest i telias instagramtävling, men det hela löste sig ändå då vi fick tag på två till biljetter samt att vi bokade ett till hotellrum. Så vid 12-tiden på lördagen kom vi fram till Stockholm och försökte hitta något ställe att äta vår lunch på. Men eftersom alla bänkar var upptagna av folk som satt en meter ifrån varandra så åkte vi upp och satte oss på golvet och åt och blev utstirrade :') Efteråt gick vi omkring på centralen i affärerna och jag försökte desperat försöka hitta något billigt smycke då jag i all hast på morgonen lyckades glömma dem då jag beslutade mig för att byta handväska i sista stund. Hittade dock inget och vi beslutade oss för att åka till hotellet och checka in. Dock blev det såklart strul när Maritza skulle checka in i deras rum så hon fick ringa till hon som hade hand om instagramtävlingen och som tur var så bodde hon på samma hotell så hon kom ner och fixade det hela. Fick även reda på att de flesta artisterna bodde på samma hotell ;D
 
När vi tillslut var incheckade tog vi vårt pick och pack och begav oss uppåt till vår våning trodde vi. Det visade sig att man fick lov att använda kortet för att över huvudtaget ta sig någonstans med hissen x) Väl uppe kikade först in i mitt och Martinas rum. Litet och mysigt och helt klart tillräckligt stort för oss att sova i. Sedan gick vi vidare till Maritzas och Mariellas rum som låg på samma våning, och till vår stora förvåning så var det såååå mycket lyxigare och större. "Här hänger vi" blev allas reaktion, så det slutade med att vi hämtade våra väskor och parkerade dem i samma rum så mitt och Martinas rum var i stort sett oberört x) Sen fixade vi oss och begav oss mot arenan.
 
Vi kom dit typ när genrepet var slut så vi mötte 1000-tals folk så vi fick gå mot strömmen och hålla i varandra för att inte tappa bort varandra! När vi i princip var framme vid arenan såg vi en taxi och vi tittade in och konstaterade att det helt klart var Måns, så vi försökte följa efter den men den körde iväg och vi ställde oss nedanför arenan i hopp om att nått roligt folk skulle komma ut. Till vår besvikelse såg vi enbart Martin Rolinski och Björn Kjellman (ev. någon mer). Hälsade på Annelie också som helt spontant också var där! Kul att ses en snabbis :D Sen gick vi in i värmen och roffade åt oss alla gratisgrejer vi kunde få. Gick fram och tillbaka för att få så mycket choklad som möjligt x) Sen sa vi hejdå till varandra och delade upp oss. Maritza & Mariella hade platser på parkett medan jag & Martina satt på läktaren. Helt okej platser tyckte jag, såg superbra trots att scenen var en bit ifrån! Åt lite mackor och satte på oss allt blingbling vi kunde hitta. Det var lite förspel så att säga, haha, så ett förband sjöng lite och värmde upp publiken och även Danny & Gina kom ut en sväng.
 
Vid 20 drog kalaset igång och det var superkul att se det live! Desto mer nervöst blev det när det var dags för röstningen då jag och Martina kröp ihop och när jag såg att det gick bra för Robin blev det bara ännu värre! Vår reaktion måste ha sett hur kul ut som helst när vi insåg att han hade vunnit. Skrek rakt ut och flög upp och började hoppa och kramade om varandra, sen sjöng jag för fulla muggar när han sjöng en gång till. VILKEN GLÄDJE! Missade nästan Robins egna reaktion, såg den lite halvt, men den var ju klockren! haha Kul att det gick bra för Anton också!! :D Favvisarna
 
Efteråt försökte vi komma ner till Maritza och Mariella men vi fick inte gå ner så vi gick runt till greenroom istället där massa andra också stod. Ropade på Anton som såg oss och vinkade och gav ett stort och gulligt leende! :D Borlängegänget var på plats än en gång ;) Sen fick jag helt plötsligt en smäll på armen av Martina och jag hör henne säga "Där är ju Måns!" och så började hon hoppa över stolarna och vi följde efter x) "Nämen hej igen! Ni är ju överallt!" haha x) Jag sa att vi hade vunnit biljetter och han grattade oss och frågade var det var för tävling osv. Blev avbrutna hela tiden typ då folk ville ta kort med honom, men han sa i alla fall att han hejade på Ralf och så frågade han vad vi hade i våra påsar. Martina visade att vi hade fått blinkade broscher och han sa med stor ironi i rösten "oj vad ni kommer använda dem..." haha x) True that! Sen ville vi ta kort och jag sa att vi skulle ta ett roligt och han konstaterade att vi alltid gör det. Nähäää, haha. Älskar hur han går all in! x) Sen ville fler ta kort och han försökte gå tillbaka till oss men det kom hela tiden nya folk och efter ett tag gick han.
 
Efter ett tag gick vi ut från arenan och delade upp oss igen. Jag och Martina ställde oss uppe utanför efterfestingången och där kryllade det av kändisar från höger och vänster. Ingen rolig dock. Men efter ett tag så ringer Maritza och vi började springa ner på en gång, och så säger Martina "Erik & Matte" högt för att jag ska fatta vilka det är, och precis då sprang vi förbi dem "Där är dem ju!" *sneblick av Erik* hahahah x) Dör lite bara jag tänker på det. Sjukt pinsamt, tror inte de såg att det var vi men ändå. Så vi fortsatte springa lite innan vi stannade och jag höll på att kissa på mig av skratt! haha. Vi gick i alla fall fram till dem sen, eller Erik gick in på en gång men vi haffade Matte i alla fall "Men heej!"
 
Sen ställde jag och Martina oss där nere men det hände inget kul. Såg Eddie, det var väl den roligaste personen av alla som kom. Så vi gick upp och ställde oss igen. Knäppte lite kort framför arenan och sen kom det en snubbe fram och bara "Här har ni ett armband så ni kan gå in på efterfesten om ni vill" och alla bara stod och kollade på bandet i flera sekunder innan Martina tillslut reagerade och tog emot det x) Ingen sa ens tack, vadå förvånade, haha. Men eftersom ingen utav oss ville gå in helt själv och känna sig helt lost så valde vi att åka hemåt istället och ha det mysigt på hotellrummet. Testade hissen fick vi såklart lov att göra! Stannade även en sväng på 7eleven och köpte en korv sådär 2 på natten. Skönaste snubben bakom disken. Mitt kort funkade inte först och han bara "Är du kriminell?" "Nää" "Så säger alla som är kriminella..." "Okej, jag är väl kriminell då!" "Så ska det låta" haha x)
 
När vi kom till hotellet knäppte vi lite kort och hade allmänt kul, sådär kul som man kan ha åt det mesta när klockan började närma sig 5 på natten/morgonen. Jag och Martina sprang och hämtade våra täcken och kuddar i vårt hotellrum och kände sig lite smått busig, haha. Slocknade vid 5.
 
Hade klockan på ringning vid 9 men kändes som man hade sovit mer än fyra timmar. Flög upp när vi trodde att Anton skulle till Vällingby och signera. Falska förhoppningar... haha. Gick ner och åt frukost och när vi i princip var klara så kände jag en dunk i armen och Maritza bara "Där är David Lindgren!" Vi tyckte lite synd om honom då han såg så nere och ensam ut där han satt helt själv så jag ville bara gå fram och ge honom en kram, haha. Efter ett tag kom även Robin och Molly ner. Vi ville självklart gratta honom men det skulle kännas så konstigt att gå fram när han sitter och äter så vi gick upp till vårt rum igen.
 
Sen satte vi oss i några fotöljer på vår våning vid hissen och knäppte lite kort. Efter en stund kom Robin från sitt rum och skulle ta hissen ner så vi grattade honom till vinsten och för en sekund så såg han helt borta ut :') Jag frågade hur det kändes och han konstaterade att han inte riktigt hade fattat det än och att det bara snurrade i huvudet. Sen sa jag att vi var där och vi blev superglada när han vann och bara "Jaa!" Och Martina gestikulerade hur vi såg ut, haha. Han sa att han hade kollat på sin reaktion nu efteråt och bara "Såg jag verkligen ut sådär?!" haha. Sen tog han hissen ner.
 
Vi beslutade oss för att åka till Vällingby ändå för vårt tåg skulle inte gå fören vid 19.45 och vi hade inte så mycket annat att göra. Så vi packade ihop det sista och jag går ut i korridoren precis när Sean Banan kommer ut, haha. Även tre st från State of drama kom ut och gick bakom oss. Jag kom fram till hissen och se Sean Banan hålla dörren öppen för oss men jag tackade snällt nej och sa att det nog skulle bli för trångt med både hans väska och våra väskor. "Okej" sa han och åkte ner. Vi tog nästa i tron om att vi skulle få åka själva, men istället trycker sig State of drama in sig så vi stod som packade sillar där inne och blev lite smått fnissiga, haha x) De snackade om sin bakfylla och signeringen i Vällingby. Tror vi kom ner när alla skulle checka ut ;) Men vi checkade i alla fall ut och sa hej till David Lindgren som stod vid entrén och väntade på Akke. Såg även Yohio precis när vi gick ut. Åkte sedan till Vällingby.
 
Där var det packat med folk! Vi åkte upp och slog oss ner på golvet. Gick på Robins signering innan vi gick iväg för att äta thaimat och kika i lite affärer. Sen var det dags för Sean Banan. Ville gå på signeringen men det var sjukt mycket folk så efter ett tag ställde vi oss och kollade vid signeringen och han var ju rolig x) "Har du haft kul?" "Jaa" "Men varför syns det inte då??" haha. Åkte in till centralen efter en stund och köpte lite kvällsmat innan vi hoppade på tåget hem med lite ångest i magen. Lagom trött men OJ så rolig helg det hade varit!!! Lätt att vi ska göra om det igen! :D
 

KOMMENTARER


Det är så kul att läsa och återuppleva helgen! :D Även fast vi alla skrivit typ samma sak, haha.
Vill bara åka iväg igen!! :D

2013-03-17 // 14:41:10
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: