Onsdag=helg

Idag tar jag helg. Om jag inte får jobba på fredag vill säga. Imorgon lär jag vara hundvakt då pappa inte kan ha henne med sig på jobbet. Inte för att jag klagar. Att ta sovmorgon och ligga på soffan och gosa med en hund är ju rätt nice det med! Och är ganska slut i huvudet redan nu efter de senaste två dagarna. Jobbade på ett supertrevligt ställe i måndags, sedan blev jag uppringd på tisdag morgon och fick åka till ett ställe jag varit på förut men en annan avdelning. Men jag var redan förberedd på att några barn där är extremt (och då menar jag extremt) bråkiga. Lyssnar inte för fem öre och skriker och har sig. Pallrade ändå iväg mig till gymmet idag och sprang 5 km på löpbandet och körde lite situps innan jag var tvungen och hämta hunden och åka hem.
 
Annars har det inte hänt nå roligt. Ska slänga iväg ansökan till högskola snart tänkte jag. Svårt det där. Är väldigt sugen på att sticka iväg några veckor på volontärarbete i höst annars. Har ju alltid varit en dröm, och det är ju nu jag bör göra det, när jag inte har något som håller mig kvar, när jag är ung och fri. Så vi får se. Det är ju inte direkt billigt men ack så givande!
 

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: