Valborg 2012

I måndags tog jag tåget till Norrköping vid 8. Sedan återstod det 3,5 timmes resa helt själv. De andra åkte ner redan i lördags. Inte det roligaste att åka själv kanske, men det gick. Tur man har mobilen & bra musik att tralla med i ;) Kom fram vid 11.30 i strålande solsken och möttes upp av 4 glada tjejor.
Traskade hem till Mariella och fixade go mat innan vi gick till stan. Dock köpte jag aldrig något. Lite snål sådär ;P

Efter stan gick vi hem och sen packade vi en picknickkorg och gick till en fin park vid vattnet och njöt. Lyckades få en liten bränna från linnet såg jag när jag kom hem.



Sen gick vi runt lite vid vattnet och myste innan vi gick hem och förberedde lite mat till kvällen. Strax före 19 gick vi till stället där brasan skulle vara då vi trodde att den skulle tändas 19 (vilket jag tyckte lät lite tidigt). Under tiden så lekte vi vid en hinderbana och lyckades locka dit massa småbarn. Kul att vi kunde lära dom hur den fungerade, haha. Men sen började klockan bli lite för mycket så jag frågade en gubbe där när brasan verkligen skulle tändas och då var det visst 21. Så då gick vi hem och gjorde i ordning grillspetten med tillbehör och beslutade att ta med oss maten dit bort och äta. Så det blev lite stressigt och vi kom dit när brasan redan var tänd och när fyrverkerierna började. De flesta började gå hemåt då men vi slog oss ner och myste. Kul att vi packade ner allt i en shoppingvagn :')



Sen gick vi ner till brasan och stod där ett tag.









Efter ett tag gick vi hem och gjorde oss i ordning innan vi satte på en film, som sög totalt så vi såg aldrig klart på den. Istället gick vi och lade oss och sov så gott. För en gång skull frös jag inte under natten. Hade faktiskt laddat upp med varm pyjamas, strumpor, sockor, tjocktröja och fyra fleeceflitar. Mycket skönt! Fattar inte hur det kan bli så kallt där på natten :')

Vaknade dock värsta tidigt, efter 9 någon gång. Så åt vi frukost och packade ihop det mesta sen gick vi till stan igen innan vi satte oss och åt på ett gottit ställe där. Mums! :D
Sen gick vi tillbaks till Mariella och hämtade väskorna innan vi traskade mot tågstationen. Hann sitta ute och njuta av det fina vädret ett tag innan det var dags för oss att åka.



Sen var det bara att säga hejdå till Mariella & Elin innan vi hoppade på tåget hem. Men såklart ska vi ha turen att tåget från Sthlm var försenat så vi fick vänta i 50 min i Sala... Så det var bara att slå sig ner i solen igen. Glad att det var fint väder för en gång skull i alla fall!



Sen kom det äntligen och vi tuffade hemåt. Tack vare denna försening fick jag i alla tillbaka hälften av kostnaden i reseersättning. Det klagar man väl inte på direkt ;)

KOMMENTARER


mysipys! :D

2012-05-04 // 23:13:04
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: