Melodifestivalen, Leksand

Systrarna sov ju över så vi satte klockan på 07.00 och gick upp 07.30 och fixade allt för en heldag i Leksand.
Åkte in till Borlänge och tog sen bussen in till Leksand, och en timme och 100 hållplatser senare så var vi framme.



Kom fram till arenan vid 11-tiden och då stod vi vid artistingången i väntan på att de skulle öpnna till genrepet. Snorkallt blev det! Fick lov att gå fram och tillbaka för att försöka hålla värmen uppe, mina fötter höll på att frysa ihjäl. (Dock långt ifrån de andra mellogångerna, haha) Söta Åke kom fram och frågade om vi väntade på någon speciell. Sa såklart Mattias :) Sen kom det massa som jobbade med Mello och tillslut även artisterna. Dock gick Matte direkt in typ, eller han stannade och snackade med nån och då var vi precis påväg fram men då gick han in. Sen kom Åke och frågade vart vi tog vägen. Han hade tydligen sagt till Matte att vi väntade på honom och då hade han letat efter oss! Hur många är det som gör det liksom? :') Men vi hann som sagt inte träffa honom :(



Vid 13 var det insläpp till genrepet så då gick vi in, snodde världens minsta Delicatobollar & idolkort och åt lite innan vi satte oss på våra platser. Läktaren denna gång. Helt okej platser :)





Vid 14 satte allt igång och Matte & Molly var de bästa tyckte jag :) Ranelid ska vi inte prata om...







Efter genrepet så fick Mariella sin andra överraskning, nämligen biljetter till direktsändningen också. Jag hade vunnit 4 biljetter tydligen, trots att det bara stod 2 i mailet. Så det var ju perfekt! :D

Stannade kvar där inne en stund för att slippa vara ute så länge. Fick lite kartonger till de som delade ut Delicatobollarna så vi kunde fixa en otroligt fin skylt till Matte :)
Sen såg vi 2 killar från Youngblood så vi gick ut och tog kort med Simon, den andra gick in för han frös, haha. Tror Simons släkt tyckte det var kul att några "fans" ville ta kort med honom, för när jag skulle ta kort så stod det två stycken till och knäppte kort på oss med sina telefoner x) Så nu har dom mig där i!



Sen gick vi tillbaka till artistingången i hopp om att få träffa Matte då, men han var upptagen med chatt så vi följde hans chatter på mobilen ;) Så stod vi där tills de skulle öppna biljettinsläppet igen. Såg massa ljuslyktor på himlen också, så fint så :)

Framåt 18 så gick vi och ställde oss i kön. Tog kort med Mellohästen också, haha



När vi kom in så såg vi Kalle Moraeus det första vi gör, haha. Gick och satte oss på våra platser på en gång och åt lite macka och så och fixade skylt :) Vid 19 var det dags för uppvärmning. Nått band sjöng massa schlager-låtar och började med Baby Goodbye :D



När klockan närmade sig 20 kom det några man kände igen, bla Bobster-Malin, Roshanak, Mollys systrar & Kattis & Estelle (HUUUR SÖÖÖT?!)



Sen körde allt igång och det var awesome! :) Hade sett allt på genrepet förutom intervjuerna i greenroom. Gina är ju kanoners på att intervjua! haha. Och vid röstningen höll jag på att skita på mig. Trodde jag skulle dö ett tag. Blev lättnad när både Matte & Molly gick vidare efter första omgången men sen då? Molly gick det ju bra för, men när det stod mellan Matte & Ranelid och jag höll på att dö så ville jag bara springa ut när de sa Ranelid. Det var massa som gick, men jag satt och typ drog mig i håret och var helt borta :O Fattar fortfarande nada?!







Efteråt så stannade vi kvar på läktaren och var sura och ville bara gå till greenroom där Matte var och prata med honom! Men neej, vi fick inte gå ner, utan de ska särbehandla alla som sitter på parkett... Men efter alla intervjuer och så såg vi Matte gå upp på andra sidan och skriva autografer åt några där, så då zickzackade vi till andra sidan, fort som bara den! haha

Matte var också sur och deppig, pluppen. Vill inte se honom sådär nere igen! Men han var glad att vi var där och stöttade honom "Tack för att ni kom, ni är bäst!" Han var i alla fall nöjd över sitt framträdande och vi sa att han verkligen skulle vara det! Så stod vi och pratade lite och så, sen och Martina sa att vi hade gjort skylt till honom och allt. Han bara "Aw, vad gulliga ni är." Sen ville vi ta kort med honom, men avståndet var för långt och han stod på några lådor som rullade så det gick inte så bra, och han verkade tycka det var jättesynd "fan också".

Pratade på lite mer och jag sa att vi hade varit där hela dagen och då berättade han att Åke hade sagt att vi stod där och han hade letat efter honom. Han sa att han hade gått ut men konstaterade att "jag kanske gick för sent :(" pluppis, hihi! Sen kom Nina också och vi pratade lite med henne också och hon tackade för vårt stöd, sen skulle de gå till logen och deppa :( Tog Mattes hand för att säga hejdå och så gick vi ut. Och mina tårar började komma? Bara för att jag hatar att se andra personer ledsna. Kan ni föreställa er då hur deppig han var? :( ♥

Gick i alla fall till artistingången igen för att vänta på pappa. Typ alla artister kom ut utom Matte. När Molly kom gick vi fram och Martina sa grattis och hon tyckte vi var söta och gjorde en slängkyss, haha.
Sen åkte vi hem med blandade känslor :)


KOMMENTARER


♥♥♥♥♥♥

2012-02-22 // 17:13:34

:) ♥

2012-02-22 // 17:47:43
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: