Julgalan, Sandviken 15/12

Dagen började rätt kaos. Systrarnas mamma och pappa skulle ju följa med oss till Sandviken men eftersom det enligt väderrapporten skulle bli snökaos så kände inte hon för att köra. Men efter att ha kollat på vädret så verkade det ändå inte bli så farligt, men eftersom hon var osäker så erbjöd min kära pappa att han kunde hämta oss istället. Så då fick mamma och pappa ta över biljetterna och jag blev stressad. Fick slänga i mig maten och fixa mig snabbt. Sen åkte vi med tåget till Sandviken och var framme ca 15.30. Det snöade knappt någonting och kallt var det inte heller. Klass1 varning huh???
 
Sen traskade vi upp till arenan och satte oss ner på en bänk. Men efter ett tag fick vi tråkigt så då gick vi till Statoil och köpte korv och godis. Mumsigt! Där blev vi kvar ett tag innan vi gick tillbaka till arenan. Då hade det kommit en massa folk dit.
 
Ställde oss och kastade gris med en snöboll och så innan jag kollade upp och såg en buss åka förbi och jag var nästan helt säker på att det var Peter Jöback som jag såg. Och visst var det så. Så då gick vi dit och ställde oss en bit ifrån. Eftersom de var väldigt sena (de kom dit efter 19.30 någon gång tror jag) så hade de bråttom in. Sa hej till Alvaro och vi fick en kramis. "Jag har bråttom in för vi är jättesena". Sen kom Erik & Matte och skrattade sådär knasigt som de kan göra. Hej sa vi och de sa hej tillbaka "Kul och se er" sa Erik med en knasröst sen gick de in. Lasse sa även hej till oss och frågade om vi var snögummor.
 
Sen kom Danny och han kunde minsann stanna en stund söt som han var! "Vilken välkomstkommité". Så vi stod och snackade lite. Han frågade om det bara var vi där och hur vi kommit dit, och om vi frös och så. Martina bara "Nää, vi har täckbyxor och allt på oss!" Han bara "Jaha, jag som trodde ni hade gått upp i vikt". haha x) Sen pratade vi lite om systrarnas namn och att han hade träffat nån grek som hette Marcia eller nått och som betydde "hon som luktar gott" eller nått och kom tillslut fram till att Martina måste härstamma från det namnet. "Men ni har grillat" sa han till oss, för vi luktade tydligen rök pga att det stod korgar med eld utanför arenan. Vilka komplimanger man fick av den mannen! haha.
Sen frågade vi om vi kunde ta kort och det kunde vi "Har ni en sån där lång sak?". Men det hade vi inte så då kunde Danny ta kortet med sin "långa arm". Han hade en lång arm tydligen. Så försökte han ta kort men först spelade han in, sen på första bilden kom jag knappt med, sen hittade den inte fokus men tillslut lyckades vi få en någorlunda bra bild. Visserligen tittade jag typ fram på den också men ;) Han konstaterade att hans hår såg weird ut också, men att han skulle in och fixa det. Sen fick vi en hård kramis innan han skulle gå. Vi skulle ha överseende med hans röst sa han, och han lät hes! Snackade säkert om nått mer men det kommer jag inte ihåg. Mys var det i alla fall! :D
 
Sen satte vi oss på muren och väntade på mamma och pappa innan vi gick in och väntade på att det skulle börja. Ställde oss längst bort eftersom man då kunde stå och dansa och ha sig. Mamma och pappa satte sig på läktarn. Så där röjde vi som bara den, haha! Kul att folk kollar på en och man inte ens bryr sig ;D Testade gå ner och ställa oss framför scenen men det fick vi inte... :( Lite annorlunda var det mot Falun. Förutom att Alvaro var med och dansade så var även Kate Ryan med, och Mattias sjöng Förlåt mig :D
 
Efteråt gick vi ut på en gång typ, men mamma och pappa ville inte vänta så länge, så vi hann bara se Lasse komma ut till bussen. "Stod inte ni här förut också? Har ni inga hem?" frågade han oss, haha. Några väldigt fulla människor var det där också :') Sen åkte vi hemåt i knappt någon snö alls. Höll på att åka ifrån Maritza också, haha. Åh just ja, en räv sprang på vägen också. Tyckte det var supercoolt eftersom jag aldrig sett en irl, mer än i en djurpark!

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: