Paddling 18-19 maj

Äh, jag orkar inte vänta på nå fler bilder så dessa får räcka för nu (:

Vi samlades i alla fall 07.45 vid skolan men kom inte iväg fören 08.30 för en viss person lyckades komma för sent x) Inte ett dugg chockad! haha. Kul att läraren kommer 8 till skolan också :') Aja.
Vi brummade iväg till Nyfors (Ludvika) och när vi kom fram så var inte snubben som hyrde ut kanoterna där. Bra vah? Han bodde liksom där så han sa att det inte spelade någon roll när vi kom för han skulle vara där hela tiden :') Vi bar i alla fall ner kanoterna och satte oss och åt lite frukost.



Sen kom det nån som hade nyckel in till förrådet till flytvästarna och paddlarna så vi kunde dra iväg. Ingen ville paddla med läraren så jag och Mina fick göra det. Men vi klagade inte. Hade det supermysigt! :) Tobbe fick styra så vi fick det jobbigaste. Om man nu kan kalla det jobbigt :P Jag är nog starkare än jag tror, fast ryggen får ju den mesta tyngden :P

Vi paddlade typ 5 km sen stannade vi och åt mat. Blev nudlar, gött :)
Sen gick Tobbe igenom lite paddlingsteknik för nästan alla kom 20 min senare än vi (vi hade ju vår teknik i kanoten, haha) sen paddlade vi vidare typ 4-5 km. Lyfte på ett ställe också.



När vi kom fram så satte vi upp tälten sen fick vi ett uppdrag att göra ett ekosystem med 10 växter & 10 djur. Vårat rådjur blev asfint! Sen gjorde vi iordning eld och grillade korv och mashmallows, muums! Hade lite så ska det låta och fixade studentsång och disskuterade present till Nettan och fick höra hur Tobbe och Nettan hade träffats, mycket mysigt. Sen gick vissa och la sig och vi andra satt kvar vid brasan och myste och pratade. Sen fick vi beskriva vårt ekosystem och Tobbe bah "Åh, en älg" till vårat rådjur... haha x) Räknade lite matte också vid brasan innan vi gick och la oss.

Sov inte så bra, och det spöregnade och blåste. Sen vid 8 så blev vi väckta. Lagom sega gick vi upp och åt frukost och packade ihop innan vi paddlade hemåt. Då fick Mina testa på att styra och det gick inte så himla bra, fast i slutet gick det bra. Sen blev det min tur, gick inte heller så bra men bättre.
Paddlade till samma ställe där vi åt mat. Sen paddlade alla iväg och vi tre blev kvar. Väntade på att spritköket skulle dö och så lämnade vissa kvar massa saker, typ en flytväst och en t-shirt? haha.


Ser värsta kallt ut x) Men det blåste bara och man ska faktiskt klä på sig så man behåller värmen! haha

Kom fram typ 13.30 igen och då skulle vi lämna in kanoterna. Tror ni snubben var där då? Nej! haha, fail x) Tobbe skrev i alla fall en lapp till honom och sen brummade vi hemåt. Fick höra många gamla historier om hans tid. Nä det var hur mysigt som helst! Så himla fridfullt och tyst och vädret var på topp, lite blåsigt sista dagen men ändå. Ville paddla mer! Var nästan sorgligt att vara tillbaka... Och att sitta vid en brasa på kvällen, hur mysigt är inte det på en skala?! Nä, lätt att jag ska ut på en tur igen! Jag och Mina har redan bestämt det! haha

KOMMENTARER


vad mysigt! :)

2011-05-21 // 22:31:24
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: