Gårdagen...

Varning för ett långt inlägg...

Vi åkte ca. 10.30 hemifrån och hämtade upp systrarna. Sedan körde vi till Tällberg och Dalecarlia hotell som vi visste att de bodde på. Tro inte att vi är värsta stalkers nu, vi ville bara ge E.M.D. våra presenter! Men vi vågade aldrig gå ut så vi stod på parkeringen en bit bort och kikade. Jag satt med systemkameran på högsta zoomen för att se lite bättre, haha!
Vid ca. 12 så såg vi en som såg precis ut som Maja Gullstrand men vi såg aldrig grabbarna.
Jag: "Dom åker säkert i den där bilen där."

Helt plötsligt börjar den köra upp mot ingången och jag sa:
"Det är säkert deras bil, de brukar ju köra upp sådär. Så gjorde dom i torsdags. Kör pappa, kör efter! "
Pappa: "Ja det är ditt fel om det inte är dom nu! haha"

Så vi hamnade bakom en buss och den minibuss som jag trodde var EMDs bil. Jag skojade även med att säga:
"Tänk så är det EMD som kör framför oss."
Ja vi körde mot arenan och både bussen och bilen körde dit också. Då såg vi Elin och Alicia och vi sprang ut ur bilen fort. Då sa Elin:
"De sitter i bilen där."
Jag: "Skojar du? Vi har kört bakom den bilen hela tiden!"
:O HAHA! Hur stor chans liksom? :P

Erik och Oscar gick bara in, men Danny vinkade och vi vinkade tillbaka. Då stannade han och sa:
"Kom mina små kycklingar" och sträckte ut händerna. "Gruppkram" MYSIGT. Jag och Martina längst in då, mmh, haha x)
Jag: "Vi har present åt er.
Danny: "Har ni, åh vad snällt!" :D


Matte stod en bit bort så jag gick fram till honom och kramade honom.
Jag: "Hej"
Matte: "Heeej! Är det bra?"
Jag: "Jaaa, själv då?"
Matte: "Åkte ni buss hit eller?"
Jag: "Neej, vi åkte bil" (Sa aldrig något om hotellet, haha)

Martina gav dom presenten
Martina: "Eftersom ni inte vann någon Rockbjörn så har vi gjort Rocknallen till er!"
Matte: "Vad är det här för bild då?" *Härmar* haha
Jag: "Ser du bakgrunden också?"
Matte: "Jaa, vad coolt!"
Danny kollar på sitt diplom och säger: "Värsta liraren. Är det här han i Scotts?" haha!
Jag: "Vart är Erik då? Han måste ju också få sin"
Danny: "Jag kan ta det till Erik"
Martina: "Har ni bråttom eller?"
Matte med sin lugna röst: "Nja, vi ska in på en intervju"
Danny & Matte: "Tack så jätte mycket"
Jag: "Lycka till ikväll!"
Danny & Matte: "Stå inte här och frys nu. Puss & kram" *Slängkyss*

Sen efter ett tag gick vi in och letade reda på alla gratisgrejer som fanns. Pins, autografblock med penna, aftonbladet och Extra drops. Sen träffade jag älsklingsamanda också <3 Puss på dig!

Sen fick vi lov att hänga av oss jackorna innan vi skildes åt och satte oss på parkett, Martina med mig, Maritza & Mariella på sina platser. Sen satte det igång, helt underbart! Och vi jublade på typ alla nummer och skrek som tokar när EMD hade varit och viftade med våra affischer. Under röstningen som såklart var på låstas så skrek vi EMD hela tiden och när dom kom till "final" så skrek vi och jublade som tokar, vi fick ju höra dom en gång till.
En kille bredvid oss sa "Dom skriker så man blir döv", "Men det är ju bara på låstas."

Sen var det slut och helt plötsligt så stod Bert Karlsson typ 2 meter ifrån oss så jag raggade autograf från honom. Sen gick vi ut efter att ha hämtat våra jackor men då hade EMD redan åkt tillbaka till hotellet :( Men BWO kom ut senare och jag snodde även Martin Rolinskis autograf. Bra med autografblocket där alltså ;)
Martin: "Ha det bra tjejer!"

Sen kom pappa och hämtade oss och vi åkte hem till mig för att se på Melodifestivalen igen, fast direktsända. Först brände vi ut bilder till systrarna och så kollade vi lite klipp på nätet med EMD. och så såg vi intervjun som dom hade bråttom till på svt.se och vad ser man då om inte Mattes nalle och diplom! :D
Sen knäppte vi en massa kort till en tävling så vi hann aldrig äta något götta, haha!
Och vi röstade flera gånger bara på första röstningen då Maritza sa:
"Men det här är ju bara första röstningen, det kommer ju två till också!" OOOPS! haha! Fattig nu då x)

Sen skickade vi iväg ett mail till Nina och kollade runt på lite mer klipp på nätet. Vi hittade en vinnarintervju på svt.se och kollade på det. Helt plötsligt sa reporten:
"I morse så hade ni en välkomskommite här. Era fans står och väntar utanför hallen. Dom hade med sig presenter"
EMD: "Ja just det"
Matte: "Vi fick ingen Rockbjörn så vi fick Rocknallen istället"
Danny: "Ja dom hade gjort egna fina diplom och ett litet gossedjur till oss alla tre"
Matte: "Jätte fint"
Erik: "Systrarna Andersson va? Plus några vänner"
Danny: "Helt fantastiskt"
*Slängkyssar till oss*


FATTA GLAD MAN BLEV! Det hade man aldrig förväntat sig. I en intervju liksom!  Här är den:

http://www.youtube.com/watch?v=iz1PfdSyPUE

Lite bilder också!



Rigo & The Topaz Sound feat. red Fox                         Velvet
    
Petra Mede                                                                Molly Sandén
 
Mikael Rickfors                                                  Älskograbbarna E.M.D.

Maja Gullstrand                                             Sofia

BWO                                                             Bert Karlsson

D & M utanför. Här pratar de om att de ska ha en tävling där man kan vinna dessa backstagepass! :D Kom ihåg vem ni hörde det ifrån ;) haha


Några fler bilder får ni inte se, Mohahah! Nej då, men jag orkar inte ladda upp några fler, och dom är små för att folk inte ska ta dom!

KOMMENTARER


VÄRLDENS bästa dag kan man lugnt säga!

Och det va tack vare dig vi fick chansen att träffa dom, riktigt bra gjort! TACK! :) <3

Det här kommer vi leva länge på kan jag lova! :D

LOVE!

2009-02-22 // 15:56:27

IHHHH FETASTE DAGEN PÅ LÄNGE!!!!

Tack för att du gissade rätt! ;) <3<3



<333333

2009-02-22 // 16:01:00

jaa, vill inte tänka den tanken! :o

2009-02-22 // 16:54:42

Jo, hon har grym röst .. men jag vet inte .. hon är inget för mig ;P ..

2009-02-22 // 17:24:46
Gabriella

Låter som att du har haft en suverän dag,Kul att ni hann prata med dom också:D

Tog du inga bilder på dig och dom:D

2009-02-22 // 18:07:35

Haha visst var jag snygg? ;)

Jag kan ju inte klaga på att jag såg dåligt dirket .. det enda som är värt att klaga på är väl att han med fläkten satt på min fot en gång ;) <3

2009-02-22 // 19:03:21

Tack så mkt själv!

och aaa, ni hördes mkt :D

men det var ju i princip bara vi som skrek där inne.



Love <3

2009-02-22 // 20:50:24

ooooh NICE! Rena drömmen :D då kan man vara lycklig ett bra tag framöver. <33

2009-02-22 // 21:34:14

mysigt med gruppkram med E.M.D ;) hehe

såg den där intervjun på svt förut, kul att de pratade om er =)

2009-02-22 // 22:03:25

hahah jag har också spelat sönder de där sekunderna!! <333



Ses imorrn! :)

2009-02-22 // 22:36:52

E.M.D ä så bra det var jätte bra att dom kom vidare

2009-02-23 // 13:58:57

Det är dom verkligen! Jag blev superlycklig! SOm jag och mina kompisar skrek! x') <3

2009-02-23 // 23:52:26
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: