Snabbvisit och jobb!

Åkte ner till Örebro igår igen med mamma och pappa för att hämta hem alla kläder och lite sånt. Trodde att jag skulle åka med dem hem igen eftersom jag inte hade fått något mail angående reklamfilminspelningen. Men i lördags så kom det ett ändå, tydligen hade de haft svårt att välja ut vilka som skulle vara med. Både jag och en vän fick vara med idag, och jag är himla glad för det! Hade så kul! :D Så ja, när mamma och pappa åkte hem väntade jag i sisådär 2 timmar innan jag hoppade på cykeln och mötte upp henne på stationen och gick hem till henne. Dock hade vi inte fått någon info om tid och plats och vad vi skulle ha med oss, men vi typ 21.30 kom det ;P Bättre sent än aldrig! 
Så idag var det dags. Cyklade dit vi skulle mötas (vilket var lättare sagt än gjort, men vi kom dit tillslut) och sen visade det sig att nån monitor eller nått sakandes så vi fick vänta en timme på att börja (vilket såklart resulterade i att vi fick dra över en timme). När vi väl började rullade allt på, de sa åt oss vad vi skulle göra, vi tog om dem massa gånger, 4 olika scener. Inte det lättaste att försöka agera som ett kompisgäng och prata på och få det att se naturligt ut när de flesta var relativt blyga och inte pratade så mycket = fantasin tog slut och samtalsämnena blev lite sisådär efter ett x antal tagningar, haha. Men var superkul, och ett riktigt härligt crew var det också! :D "Nä, jag måste verkligen gå och ta en piss, det här går inte längre!" haha, bästa på dagen, out of nowhere. Rolig regissör (och snygg, haha)
Slutade 17 istället för 16 och sen skulle vi skriva på kontrakt och allt så var inte klar fören typ 17.20. Och vi hade planerat att ta tåg hem typ samtidigt så efter att jag frågat om närmsta vägen till uni (fick en superenkel beskrivning av en i crewet så nu vet vi att vi slipper irra runt för att hitta dit nästa gång xD) så trampade jag hem i full fart, slängde i allt i resväskan och kollade sen bussar. Visar sig då att de bara går 1 gång i timmen nu = jag kom dit 2 min efter att min kompis hade åkt med tåget x) Fail! Menmen. Hann iaf köpa med mig en macka innan tåget kom! Snabbvisit, lättförtjänta pengar men framförallt en riktigt rolig dag och erfarenhet! Ska lätt söka såna här jobb igen om möjligheten finns! :D 
 

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: