Sammanfattning av 2013

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag har gjort mycket i år som jag aldrig har gjort förut. Jag har hoppat av högskolan och jobbat som vikarie på förskolor, sett Melodifestivalsfinalen live, besökt både Friends arena och Globen, sett världsartister live, rest till Rhodos och haft All-inclusive, flyttat hemifrån, och inte bara 2 mil från familjen, utan 2 timmar ifrån, för att plugga på universitet, blivit nollad, suttit med en vän på akuten mm, mm.

 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga. Jag brukar faktiskt inte ge några.

3. Fick någon du känner barn?
Ja min vän jag känt allra längst, och han är ett riktigt litet charmtroll! :D

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, och det är jag väldigt tacksam över.

5. Vilka länder besökte du?
Rhodos ♥ (Grekland)

6. Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?
Jag är ganska nöjd med mitt år, men självklart finns det alltid något man vill ha. En fin lägenhet som jag får möblera och pynta helt själv t.ex. Och mer tid till vänner och familj.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?

Rhodos-resan kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat, det var en underbar resa. Även nollningen under höstterminen som har innehållit mycket skratt och känslor.

 
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag flyttat hemifrån, faktiskt. Även om jag saknar familjen och vännerna hemma i kära Dalarna så har jag alltid känt att jag trivts bättre i större städer, och jag älskar Örebro. Och att jag har träffat så många nya underbara vänner.
 
9. Vilket var ditt största misstag?
Jag vet faktiskt inte om jag gjort något stort misstag. Jag tycker inte om att gå omkring och ångra mig, det måste ju trots allt funnits någon anledning till att man gjorde det valet man gjort? :) Så nä, kommer inte på något stort misstag...

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Resan till Rhodos. Och min dator och skrivare.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat...

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Jag har varit glad för det mesta detta år. Men gladast har jag nog varit när jag fick komma hem efter 2 månader och kramas med familjen och Trisse. Speciellt Trisse. Kanske låter sjukt, men jag kan i alla fall samtala med familjen och vänner fast jag är här, men Trisse finns bara med i tankarna. Han har trots allt varit en del av mitt liv i 15 år.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har inte skadat mig allvarligt. Sjuk har jag varit rätt mycket, dels under vintern/våren då jag i princip var sjuk konstant pga. att jag vistades på olika förskolor varje vecka. Därefter tog jag ett uppehåll under sommaren då jag missbrukade handsprit under jobbet, innan jag drog iväg till Örebro, blev nollad, gick hem i shorts, blöt i såpa osv. och drog på mig feber, blev frisk i någon vecka, fick feber igen och låg däckad i 1,5 vecka och fick lov att äta penicillin för att bli bättre. Sen dess har jag klarat mig *pepparpeppar*


14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2013?
Hmm, begging, You, Soldat, Hey brother, Trumpsta, Timber, Uncover, Undressed, What does the fox say, A little party never killed nobody, Story of my life, jarajara, bara bara bere bere, opa opa, Macarena, This is what it feels like, haha kan fortsätta i en evighet.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2013 än vad du gjort tidigare år?
Som jag sagt innan så är jag mer eller mindre nöjd med detta år, så jag anser att jag mått bättre i år, även om det har varit jobbigt med ångest lite då och då, men det är något som jag försöker trotsa.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Träning, men tiden och orken har inte riktigt funnits där.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Nä, det anser jag inte. Visserligen har jag fått prioritera en hel del, framför allt under hösten, men jag tycker det har fungerat bra ändå.

18. Hur var din julafton?
Helt underbar och näst intill perfekt. Att få umgås med när och kära betyder allt för mig. Jag har en underbar släkt! Go mat, skratt och förväntansfullhet beskriver dagen rätt bra.

 

19. Blev du kär?
Inte kär, men har väl träffat några intressanta personer.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Under the Dome och Johan Falk tror jag. Men inget slår ju Revenge.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nä, tycker inte om att hata, det är ett sånt starkt ord..

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Jag har knappt läst några böcker i år, kommer bara på Andreas Lundstedt och Kristian Gidlund. Måste säga den sistnämda då, den griper verkligen tag i en! 

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Har inte upptäckt någon ny artist vad jag vet, men älskar Norlie & KKVs album, och framför allt Soldat. 

24. Önskade du dig något som du fick?
Det mesta jag fick hade jag önskat mig, så ja.

25. Önskade du dig något som du inte fick?

Såklart, det finns ju alltid mer saker man vill ha än vad man kan få, mycket vill ha mer. Men jag är nöjd med allt jag har fått. Men en lägenhet skulle ju som sagt sitta fint ;)

26. Vilken var årets bästa film?
Måste nog säga Catching fire där. Blev positivt överraskad :)

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Öööh, tror jag jobbade då, och om jag minns rätt så mådde jag inte på topp. Men thaimat fick jag.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Nya människor? I såna fall alla nya vänner i Örebro.

 

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Same as always. Oftast jeans/leggings och någon topp. Och söndagar och sega dagar hemma - mjukiskläder ;)

30. Vad fick dig att må bra?
Vännerna och familjen. Klyschigt svar, men det krävs inte så mycket mer än så.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Eeh, kan inte påstå att jag varit sugen på någon speciellt. Finns väl många som är fina att titta på, men sugen? Njaee.. Dock finns det ju ingen snyggare än Enrique Iglesias!

32. Vem saknade du?
Känner mig tjatig, men familj och vänner.

33. Vilken var din bästa månad?
Augusti & september skulle jag nog säga.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Det finns det nog alltid, men kommer inte på något direkt just nu. Så jag antar att jag inte har gjort allt för många snedsteg ;)

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Det kommer nog inte vara så mycket festande, om jag får säga mitt. Har mer eller mindre varit ut varje helg denna höst. Även om det är kul, men det tar på krafterna :P Sen hoppas jag att jag bor på ett bra ställe och inte behöver flytta inom 6 månader, och jag kommer inte jobba under våren. Sen får tiden utvisa vad som händer.

 

 


KOMMENTARER


Den där listan ska jag sno! :D

2013-12-30 // 23:06:07
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: