Valbo 4/4-09

Nu är det så här att Martina äntligen har bloggat om dagen, så jag kan sno konversationen av henne x) haha!

Vi åkte typ 10 hemifrån och kom dit ca. 11.20 och vi trodde det skulle vara massa folk framme vid scenen redan, men pyttsan, ca. 4 pers stod där så vi intog platserna längst fram :D Där började vi packa upp för vår lilla picknick för vi var hungriga och vi fixade även med mattes present eftersom han hade fyllt år... haha!
Vi gick på toa och Elin kom senare och lite annat folk. Klockan 15.00 var det äntligen dax för grabbarna att komma. Men först kom Tomas ut och skulle presentera dom. Jag var redo att fota honom
Tomas: "Jaha, nu ska hon ta kort på mig också" *kollar in i kameran* "Sådär ja, nu har hon slösat bort ett kort på mig." Alla kollar på mig x)
Sen kom grabbarna ut på scenen och vi såg även Idol-Alice vid scenkanten (:
Medan Erik höll på med pianot sa Danny  "Ja, vi är ju här för att prata om politik" *Skratt* "Nej, det är urtråkigt så därför ska vi sjunga istället:" De sjöng Alone, Jennie... och Baby Goodbye. och jisses vad min röst pajade efteråt, målbrottet? (a) haha!

Efter en lång väntan kom vi äntligen fram till grabbarna

Signeringen:
Vi gav matte våran present. Han läste på den (det stod "Visst vare 17 år du blev :P")
Matte: "Visst vare 17... tack jag känner mig som.... en gammal gubbe..Men jag ser väl yngre ut. Tack så jättemycket nu måste ni få en kram" 
Danny: "systrarna fem"
Martina och jag: "fem? :o"

Jag gav Matte kort på oss med Rocknallarna som han skulle signera.

Matte: "Jusstja, Det här har jag varit på väg att ta till studion 300 ggr men jag har inte gjort det, men jag ska, Erik har den i sin studio"
Jag: Visst var dem snygga då ?
Matte: Skitsnygga, jättefina!

Danny tar min Danny-skiva

Danny: "är det okej om jag tar den här?"
Eftersom jag trodde att han menade att han skulle signera den sa jag: "Jaa, gör så"
Danny: "Jag har inget exemplar av den så jag stoppar den i fickan" *Låtsas stoppa den där*
Jag: "Neej!" haha x)
 
Sen skulle Martina knäppa kort på mig och Matte med min systemkamera, då råkade hon ta tre kort på raken, det bara *klick, klick, klick*
Matte: "Värsta papparazzin" *Skratt*

Sen gav Martina Matte kort på oss på hur vi såg ut när vi kollade på melodifestivalen som han skulle signera

Matte: "Ni var med på hemsidan va ? Hade ni kul ?"
vi: "jaaa"
Matte: *kollar på bilden* "Alla ringde och rösta :)"
Martina: "Ja." *jag förklarar tanken med bilden* "vi hade ingen hatt så vi tog en mössa"
Danny kollar på bilden och busvisslar x)

Danny: "Nu har ni stoppat upp hela kön. Hitta ni hit från kupolen ?"

Erik: "Vad söt du är"
Jag:
"Tack, du också"

Sen skulle Martina knäppa kort på mig o Erik men eftersom hom filmade så blev ju det lite svårt. Så hon la kameran på bordet framför Danny, sen när vi kollar på Danny så ser vi att han har tagit kameran och filmar, Erik, sig själv och Matte x)

Erik till mig: "Tack snygging"

Danny: "Har ni åkt på en liten upptäcktsresa till Gävle ?"
Martina: "jaa"
Jag: "Pappa var snäll och skjutsa"
Danny: "Vart är pappa då ?"
Vi: öhhh?? *kollar runt men ser honom inte*
Jag: "han stod där nere förut, men nu vet jag inte"

Erik: "Pussar i stora högar står det, inte stora bögar, det ser ut som det står det"
Martina: "HAHAH okeej x)"
*Skratt*

Erik kollar på bilden på hur vi såg ut när vi kollade på melodifestivalen
Erik: *flinar*
Martina: "visst var den fin?"
Erik: "Fan va ni är så jävla underbara tjejer alltså, jag älskar er"
Martina:
"Man skulle ju skicka in hur man såg ut när man kollade på melodifestivalen, och då vann vi"
Danny: "Vann ni den !?"
Erik: "Neej? :)"
Erik: "Men vadå? Är du också syster med dom?"
Jag: "Neej, jag är bara kompis (:"
Erik: "Hur gammal är du då?
Jag: *tänker* "17" (har inte vant mig ännu x) )

Erik: "Ni har så fina namn"
Danny: "Jag tror de börjar på "M" allihopa :P"
Erik: "Vi kommer ju till...Kupolen snart också"
Jag & Martina: "aa då kommer vi :)"
Jag: "Då har jag nyss kommit hem från Cypern"
Erik: "Vad är det för lyxfasoner?" :O
Jag: "Jag ska på träningsläger"
Erik: "Ska du? Vad spelar du?"
Jag: "Fotboll"
Erik: "Neej, vad kul. Där är det varmt och sommrigt"

Sen tog vi lite kort och så sen gick vi ner och ställde oss framför scenen. Erik åt vidruvor som en tok och kollade massa på oss, och Matte sneglade på oss en massa såg jag på korten efteråt x) Danny lika så.
Jag och Martina vinkade att vi också ville ha vindruvor.
Erik *pekar på asken* Vi nickar och så kastar han en till mig. Jag fångar nästan men den hamnade på väskan så det var lugnt. han kastade en till som jag fångade och gav Maritza och Erik bara "Nu blir det vindruvekastning" haha!

Sen beslutade vi oss att gå upp igenför vi ville få våra tröjor signerade. Så vi gick upp med blandade känslor i magen sist i kön :)

Signering

Matte och Danny fjantar sig med varandra och typ skiter totalt i oss x)

Danny: "Filmar du? Vi har kul här :)"
Martina: "aaa, jag ser det haha x)"
Jag: "Jag tror det är några som är övertrötta här" x)
Danny, Matte o Erik börjar göra massa konstiga läten, haha x) 

Danny börjar prata in i kameran fast han inte pratar, ni fattar ? haha x)
Martina: *avbryter honom* "vill du säga något till min mamma ?" 
Danny: Mamma? *förvånad* "Du har tre jättevackra döttrar....ehhh..Det betyder att du måste vara tre ggr så vackrare." Erik kommer in i bilden: "Nästa gång är det du som kommer och följer med på de här jävla signeringarna...nu kommer du till signeringen.. HEJ!"

Danny: "Här var det en till tröja"
Jag: "Det är min. *kollar* "Neej, det är det inte alls det, det är Martinas:" :P

Jag: "Gruppbild!"
Danny: "Carl Bildt"
Vi: "Carl Bildt? x)" (Asså "gruppbild" lät som "Carl Bildt")
Erik: "Kan vi ta en Carl Bildt?" x)

Erik, Matte o Danny började låta ASHÖGT, typ som ankor, hahah x)

Erik: "Nu tar vi de här jävla bilderna"
Danny och Matte fortsätter signera
Erik: "Äh, vi hinner ta en bild" *tar kort med Mariella*

De ställer upp sig för gruppbild men då börjar Erik dansa istället till "Run to you" hahah söten :) <3

Sen tog Mariella kort med de först. Sen var det Martinas tur.
EMD: "Byt tjej, byt tjej, byt, byt, byt, fort som fan!"
Danny: "Kom hit nu *drar mig i armen*" x) 
Min tur.
EMD: "NÄSTA!" *Danny puttar bort Martina*
Danny: "Det är stafett, det är stafett! Snabbast vinner"
Alla har tagit.
Danny: "Bra jobbat!"

Sen kramade vi Erik: "Vi ses snart" <3 Sen kramade vi Danny, Matte dissade oss x)

Sen sprang vi ut eftersom vi var de sista. Slängkyss till Erik och Danny och sen for de iväg.
Erik körde men jag hann få några bilder där han kollde in i kameran igen :D <3

Sen knäppte vi kort som vanligt innan vi gik på donken och åt mat. VI VAR SUPERHUNGRIGA! x)

Puss på världens underbaraste dag och tack till systrarna och EMD och mamma och pappa för de ställde upp! <3
LOVE YOU ALL! <3


                                                                                     Alice

KOMMENTARER


HAHA typ snott allt från mig :P



SÅ SJUKT UNDERBAR DAG!!

Take me back!

2009-04-07 // 17:40:24

PUSS PÅ DEN DAGEN ASSÅ <3

love you!



2009-04-07 // 17:59:13

Åh :D add me now!

[email protected]

2009-04-07 // 18:17:01



if only I could turn back time! <33

2009-04-07 // 20:47:20

ojojoj! vilken dag :D lite avis blir man allt! Jag såg dem i Allum men det har jag inte orkat blogga om xD

2009-04-08 // 17:19:34

All good things comes to an end... :(



ses imorron :)<33

2009-04-08 // 18:51:52

hahah älskar dig också <3 x)x)

2009-04-08 // 19:10:40
Gabriella

Alltså, HAHAHHA. Har suttit och garvat till det du har skrivit.

Hahah

EMD: "Byt tjej, byt tjej, byt, byt, byt, fort som fan!"

Danny: "Kom hit nu drar mig i armen" x)

Min tur.

EMD: "NÄSTA!" Danny puttar bort Martina

Danny: "Det är stafett, det är stafett! Snabbast vinner"

Alla har tagit.

Danny: "Bra jobbat!"



Dom är alltid flummiga tillsammans. Danny är ju så söt:D

2009-04-29 // 23:32:35
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: