Skolavslutning till Stockholm som slutade med tårar...

Trots att dagen började skit så slutade den hyffsat. Bortsett från alla tårar och farväl så slutade dagen super!
På morgonen fick jag stiga upp 05.00 och fixa mig, och tror ni inte då, att min plattång gick sönder. Poff sa de och så slutade den fungera. Så det blev inte mycket fixat med håret eftersom jag redan hade blåst det och så så fick det bli hårspray och sånt bara. Men det gick!
Åkte iväg till skolan för att gå på vagnen som skulle skjutsa oss igenom stan ett tag för att sedan åka vidare till Säterdalen där avslutningen skulle vara. Efter det så gick vi upp till klassrummen och fick våra betyg, vilket var väldigt bra om jag får säga det själv. Är verkligen nöjd! Sedan var det lunch dax och det var jätte gott. Klyftpotatis och fläskfilé fick vi.
När det var över var det dax för bussresan till Stockholm.
Jag och Amanda hade grymt kul på bussen och vi flummade som aldrig förr. Och när vi kom dit gick vi på stan i typ en timme för att sedan leta på färjan till Gröna Lund. Den hittade vi finfint och när vi väl var på grönan så sprang vi runt som små barn. Överlyckliga av att få vara där, ochjag kan lova att det var kul! Åkte en hel massa men jag är mest stolt över att jag vågade åka Vilda Musen. Jag hatar nämligen Berg- och dalbanor, men tack vare att Amanda lurade mig så åkte jag den. Hon sa att den inte alls var läskig utan bara rolig och att det inte var mycket loopar och svängar och allt.

Mitt i alltihop så såg man Kicken. Just det, han i The Poodles ;) Jag stod och kolla på ett chokladstånd och helt plötsligt dök han upp. "Kolla där är ju Kicken" sa jag. Eller jag tror nästan jag skrek lite x) Så jag gick fram och frågade om vi fick ta kort och självklart fick vi det. En trevlig kille det där (:

Sen fick jag en groda av... någon? Jag vet faktiskt inte av vem. Vi skulle spela ett spel och så var dom före oss och en vann så han bara "Här får du. Du måste sova med den i minst 10 år nu och tänka på mig" Sen hjälpte dom Linnea med att slå, och sen vände dom sig mot mig och Amanda och sa "Ni är också söta, jätte söta" och så strök en oss på håret? Jag tror nog dom var lite fulla dom där killarna. Men snygga var dom, haha!

Bussresan hem gick ca. 22.15 och det var något tystare. Alla var trötta och vissa sov. Men jag och Amanda pratade på och jag kunde knappt prata så det blev lite fel. Tex. "Titta där är Scandia" (Det var förstås ingen stor upptäckt) Amanda: "Men Josse då, det står ju Scadic"
När vi väl kom fram började tårarna spruta och kramarna blev många. Det var först då man väl kände att man aldrig skulle träffa vissa nå mer. Det kändes kan jag säga! Hemskt!

Jag kommer att sakna stunderna med er <3 Tack för dom här tre åren!

Puss / J

KOMMENTARER


Tack så mkt :D

2008-06-06 // 17:15:15

Svar: Tacktack!



Åh men det lät ju supertrevligt :D så roligt! Blir faktiskt lite avundsjuk...

Och va kul att du träffade Kicken! Pappa känner ju honom =) mycket trevlig kille!

2008-06-08 // 18:37:34
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: